Translate

2014. május 14., szerda

Coat Hanger Swirl - Peach Rose Soap

Ezt a technikát az egyik kedvenc szappankészítőmnél (Ione Evangeline) láttam először aki csodálatos szappanokat készít és nagyon soknál alkalmazza ezt a módszert, aminek az a lényege, hogy egy vékony drót vállfa segítségével a szappan belsejében mintát alkot, amolyan belső örvény szerűt.
Mutatom a videót, hogy lássátok miről is van szó, leírni nem könnyű. :)

Itt a VIDEO


Nem tűnik bonyolultnak, de könnyűnek sem nevezhetném, mert úgy mintázol hogy nem is látod mit csinálsz mivel a szappan belsejében mozgatod a vállfát.(egy hajlított vastagabb dróttal is kivitelezhető)

Na mármost úgy gondoltam kipróbálom, mert volt itthon nagyon finom rózsa illatom és már fejemben összeállt egy terv amihez csilicsálé minta nem illet, így esett a választásom erre a finom, nőies mintázási módszerre.

Az tervem ettől a képtől lett egész:


Lássuk: Először is előkészítettem a hozzávalókat: kibélelt öntőformát, eszközök, színezékek, lehűtött lúg, felmelegített olajok.
Ezután minden ment a megszokott módon egészen a szalagfázisig, majd 3 felé öntöttem a masszát. Egyikbe tettem (A) TiO2-t és piros szappanszínezéket, a másikba (B) csak piros szappanszínezőt a harmadikba (C) csak TiO2-t.
A-val kezdtem ez az alapszín amibe ment a minta, kb félig töltöttem a formát majd a B-t csurgattam körbe a közepébe, utána a C-t és megint A-t majd megint B és C. A 3. körben cikkcakkosan öntöttem a különböző színeket.
Így nézett ki ekkor:
Ezután a tetejére öntöttem a megmaradt alap színt (A )és a hajlított dróttal mintáztam a belselyét ahogy a videóban is látható majd kanállal "hullámoztam" a szappanom tetejét, meghintettem egy kevés barack színű csillámporral és kész is lett. Mint a legtöbb szappanom ez is ment a sütőbe gélesedni.

A kész szappan:


Remélem nektek is tetszik :)

Nincsenek megjegyzések: