Translate

2014. április 29., kedd

Ha hiba csúszik a számításba- avagy mindig legyen "B" terved!

Az az ötletem támadt, hogy egy álló Tetra- Pack dobozba tett papírhengerrel fogom megbolondítani a szappanomat.
Kiválasztottam a receptet, a színeket és előkészültem a kivitelezéshez.



Elkészítettem a szappanmasszát, három részre osztottam és spirulinával, festőbuzérral valamint titán- dioxiddal színeztem őket.











Aztán elkezdtem önteni a külső részbe szánt masszát- ÉS AKKOR rájöttem!!!! :)
Hogy is felejtehettem el, hogy az ilyen dobozok alja mindig hajtogatott, ezért nem illeszkedik bele semmi!!!!
Szépen jött a pudingom a hengerben is felfelé, s már láttam, hogy ez így nem lesz jó- illetve nem az lesz, mint amit terveztem.
Azt a kevés anyagot, amit már beöntöttem, villám gyorsan visszaebrudaltam az edénybe. Addigra már kitaláltam, mit teszek.
Volt egy másik, megvalósításra váró ötlet is, hát szélsebesen megkezdtem az előkészületeket hozzá.
Elővettem az új szilikonformát és elkezdtem kivágni az elválasztó lapokat, felszeletelni a papírtörlő hengerét.



Ekkor kezdődött a jó része: variáltam a pudingokkal, osztásokkal és technikákkal.





















Az elválasztó lapokat és betét hengereket meg kellet fogni, a helyükön és a forma alján tartani, mivel ezek házi eszkábálással készültek, sem a formájuk, sem pedig a méretük nem tökéletes.  A nyuszis bögre pedig azért került elő, mert fotózni és a helyén is tartani a gyűrűt nem volt egy életbiztosítás! :)

Mivel ez a szappan csupa lágy olajokból készült ( nincs benne szilárd anyag), ezért türelmesen ki kell várni, míg megszilárdul annyira, hogy biztonsággal, szépen kivehetővé válnak a formából.

4 napos korukban úgy döntöttem, kiveszem a formából őket- bár még elég lágyak voltak, ezért rövid látogatást tettek a fagyasztóban.
Mivel csak lágy olajokat tartalmaz a recept, így még kell nekik egy kis idő a szilárduláshoz, a kivételnél némelyik kisebb sebesüléseket is szenvedett. Azt hiszem, így a formából kivéve, papírral letakarva könnyebben száradnak, szilárdulnak majd, mintha a szilikonban hagytam volna őket.


A szappan alja és teteje eltérő mintájú a az alap pundingba öntött színek és a mintázás technikája miatt. Íme két alja- teteje kép- játszhatunk "keresd a párját" játékot is! :)



Nincsenek megjegyzések: